Damlandslaget 2013

Damlandslaget laddar inför två landskamper mot grannationen Danmark den 17 (i Köpenhamn) samt den 18 maj i Halmstad. Uppladdningen sker i Polen där vi matchar mot ett flertal polska lag. Vi hade även med oss Danmark under resans första dagar. Glöm inte att komma och heja på oss i Halmstad i helgen!

Solen ler mot Sverige idag!

Publicerad 2012-09-04 10:56:20 i Allmänt,

Sedan jag anslutit till gänget har Bielsko Biala legat i dimma men idag spricker det äntligen upp. Det är inte bara vädret som skiftar, även stämningen i gänget då det känns lite som att allvaret börjar på riktigt från och med idag. Vi möter Bielsko Biala ikväll som en sista träningsmatch innan vi åker till Slovakien och em-kval imorgon.
Just nu sitter jag och imponeras av tjejerna då de tränar morgonens boll-pass. Det är full rulle hela tiden och trots trötta vader och axlar, värkande knän och spända skuldror är det glada miner, ryggdunk och pepp som tar överhand.
Själv har jag ordentlig träningsvärk i rumpan efter min egen uppvärmning igår. Men damerna här verkar ju oberörda!
Igår kväll underhölls vi av Carros rookietal vari vi utmanades med kluriga lagtävlingar där kommunikation var i fokus.
Det känns märkligt när jag tänker på att jag bara varit med i gänget i två och en halv dag. De har varit så fina och välkomnande allihop så jag ibland inbillar mig att jag känt dem långt mycket längre.
Keep up the good work damer!! - Vi ses på massagebänken :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela